Isnin, 28 Mac 2016

Bulan terakhir Di Fitness first

Ahamdulillah,

sudah setahun 5 bulan saya join fitness first.
Esok merupakan hari terakhir saya di Fitness first.
Teringat lagi waktu saya mula2 join fitness First pada November 2014.
Tinggi: 169 cm
Berat badan: 75 kg
% fat: 30%
metabolism age: 35 (actual age: 29)
dan selalu demam.

Sekarang:
Tinggi: 169 cm
Berat badan: 67 kg
% fat: 19.5%
metabolism age: 28 (actual age: 30)

Alhamdulillah, selepas badan sihat, macam2 kita boleh buat. dan hasilnya, sy ada kekuatan untuk run business. Waktu zaman badan x sihat, senang emo, penat sentiasa, sampai rumah je terus tido, x best langsung zaman tu.

Sekarang, terpaksa berhenti Fitness first, sebab keadaan ekonomi sekarang, Kena cari altenatif lain bersenam selain dari gym center. yang penting kena istiqamah dan kekal kan azam untuk sihat.

Next week, saya akan mula disiplinkan diri workout di rumah dengan menggunakan TRX.

Feeling motivated. hehe

apa itu TRX?
Dari segi pemahaman saya yang ringkas, TRX adalah sejenis alat senaman dalam betul tali dan menggunakan berat badan kita sebagai beban. Malah penggunaan TRX x perlu ruang yang besar
sepanjang saya di Fitness first, saya banyak abiskan masa guna TRX.
mmg bagus untuk kuruskan badan dengan cepat, malah TRX juga boleh digunakan untuk buat cardio.
Tapi paling tepat, TRX dikategorikan sbg freestyle.

MAKE YOUR BODY YOUR MACHINE

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.