Isnin, 4 April 2016

Renovate Dapur - episod 1

Alhamdulillah,

Setelah 5 tahun duduk di Puncak Alam. Ada rezeki lebih untuk renovate dapur.

Dulu waktu beli rumah ni (22’x75’) teres setingkat RM115 000. Dapat below market price. Rezeki anak pertama. Hehe.
Waktu refinance, market value rumah ni dah cecah RM 280 000.

X sempat nak tulis proses refinance rumah. Complicated gak.

Tapi bagi sesiapa nak refinance pinjaman rumah, Kena letak mindset, proses refinance rumah akan ambik masa sampai 6 bulan. Macam kes saya pula, proses ambik masa 5 bulan.

Patah balik ke tajuk asal, renovate dapur.
Inila gambar asal dapur rumah saya.




 

 

 
 
Inila gambar asal bilik dobi rumah saya:




Inila gambar asal belakang rumah saya:
 

 
 
 
 

 

 
To be continue:…….

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.