Rabu, 27 April 2016

Renovate dapur episod ke 13

Assalamualaikum,

Macam biasa, melaporkan perkembangan semasa harian.
Ni adalaha laporan untum semalam, 27.4.2016.
Dapur tak ada banyak progress sebab kontraktor focus pada pemasangan cornage di ruang tamu.
Tapi saya perasan, bahan2 kerja di dapur dah clear. mungkin hari ni akan dipasang tile.
 

Lubang ni adalah untuk stove flush-in baru saya.
kalau kita beli stove flush-in, kita akan dapat template lubang macam di atas.
lain stove, lain luas bukaan. Nasib baik saya beli sebelum buat table top.
Biasa beli stove biasa. mana nak tau. hehe

Saya dah check luas bukaan. ok. lega sikit.
Kalau x ikut saiz bukaan yang betul, stove tu akan hilang waranti.

Bekas cat. Alhamdulillah, kontraktor saya gunakan cat seperti yang dijanjikan.
Jotun JotaPlast
 
Lampu LED untuk dapur dah ready. ada 2 sebab kawasan panjang
barang2 elektrik dan elektronik elok kita beli sendiri. jangan bagi kontraktor belikan.
 
RM 60 gakla satu ni. xpela. beli yang elok. senang di kemudian hari.
 
Semalam waktu tengahj kemas2, baru perasan ada 3 anak kucing dalam bilik. huhu
ibu dia kat luar. kecian gak. anak kucing ni bukan leh makan sangat.
masih minum susu ibu dia.
mungkin ibu dia bawa masuk waktu orang tengah wat kerja.
 

anak kucing pertama

anak kucing ke-dua

anak kucing ke-3. warna putih hitam. carila kalau terer.

dah jadi port kucing dah. macam nak bela pun ada.

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.