Selasa, 14 Jun 2016

Pulau Perhentian sehari sebelum

Pukul 4 petang aku pandu dari Puncak Alam ke Gombak, rumah mertuaku.

Setelah rehat sat. Solat. Kul 630 kami kuar dari rumah mertua. Tapi sebelum kami keluar, kami bagi kereta hotwheels baru yang dibeli siap-siap. Dan aku arahkan anak2 aku main dalam bilik. Lepas tu dapatla kami keluar dari rumah mertua dengan hati yang tenang tanpa dengar anak2 kami nangis nak ikut. Haha.

Pukul 7-1030 kami solat siap2 di Petronas Gombak, isi minyak, beli DVD untuk tengok di Pulau dan beli apa yang patut dan makan.

Pulau Perhentian.
Tunggu, aku dating
 
 
Dengan kalimah bismillah, aku mulakan pemanduan ke Jeti besut dari pukul 1030 malam. Aku x tau sangat jalan, jadi aku hanya bergantung pada waze. Hehe. Atas nasihat kawan, aku mewajibkan diri berhenti di Gambang untuk isi minyak. Dari waze aku akan sampai pukul 6 pagi. Jadi aku bawa santai la dan berhenti kat mana2 untuk berehat. Target sampai ke jeti pukul 10, dengan adanya waze, mudah untuk aku organise untuk berapa lama rehat.


Sekian

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.