Selasa, 12 Julai 2016

Aksesori alatan jahit

Assalamualaikum,

kali ni saya nak kongsi sikit aksesori jahitan yang aku ada.
1) rotary cutter: dari kiri Olfa round cutter, Olfa rotary cutter, DIY rotary cutter
 
Bagi sesiapa yang pernah menjahit, mereka pasti akan mengalami kesukaran untuk potong kain kalu guna gunting. yela potong kain x macam potong keras. kain lembut. kita lukis lurus, tapi lepas gunting mesti x lurus.
 
stress woooo...
 
Alhamdulillah, selepas rajin membaca untuk selesaikan masalah mengunting kain, aku terjumpa alat2 di atas.
 
memang banyak membantu. jimatkan masa gak. dan yang paling penting, x stress waktu memotong.
harga Olfa, boleh check kat kedai online. tapi purata atas RM 80. mahal kan.. huhu
 
bagi sesapa yang x cukup bajet, boleh pergi ke kedai DIY, untuk beli cutter ni. baru RM 15. aku dah try, ok gak. cuma Olfa brand lagi selesa.
 
ps, rotary cutter utk potong kain yg lurus dan curve
Round cutter untuk potong bulat pada kain. biasanya eye lid langsir.

2) tapak kelim 1"

Tapak kelim ni aku beli online. tapak kelim ni untuk portable sewing machine. berbaloi beli. senang bila nak jahit kelim langsir. bila ada tapak ni, aku dah ada konfident kalau nak ambik tempahan. yela sebab hasil dari tapak ni memang kemas.

nanti ada kesempatan, saya akan kongsi  hasil gambar dari tapak kelim ni

sekian...

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.