Rabu, 27 Julai 2016

minor upgrade ruang tamu - episod akhir dan 'Sebelum dan selepas'

Assalamualaikum,

lama x update blog ni. sibuk dengan urusan kerja.
Kenala utamakan yang mana wajib dulu.

kali ni just nak update gambar selepas minor upgrade ruang tamu.
cat sendiri tu. start selepas moreh hingga waktu sahur. buat sorang2. 4 hari gak la
tapi Alhamdulillah Berjaya siap sebelum raya. kepuasan buat sendiri tu memang best. dan yang paling penting. jimat.

cat gelap bahagia TV. untuk menyerlahkan TV.
langsir purple tu saya jahit sendiri.
pintu saya biar cat lama.

belakang kerusi saya gunakan light grey. warna yang hamper putih.
untuk pastikan kawasan ni Nampak luas

langsir dan pintu dibuka, Rasa luas sangat

wire casing di pasang simetrik agar Nampak kemas dan jadi sebahagian dari design dinding.
pasang sendiri gak. hehe

Dinding hijau 'striking' (lime green) dipilih untuk memberi kelainan.
dan menyerlahkan kawasan dining hall.
malah ia juga memberi rasa tenang dan lapang.

dinding laluan gunakan light grey untuk memberikan kesan ruang besar

pemandangan dari pintu masuk.
terasa lapang.
baju kurung tu saya jahit. letak disitu sementara untuk sesi fotograhi.
hehe

Laluan masuk ke bilik. di cat baru, lampu dipasang setelah 5 tahun duduk kat rumah ni,
almari dipindahkan ke sini. langsir purple tu saya jahit sendiri.
 
Sekian...

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.