Isnin, 19 September 2016

Aksesori basikal

Assalamualaikum,

Dah lama aku x bersenam, sejak berhenti dari fitness first.
Aku dah terasa kesan berhenti dri bersenam, cepat penat, berat badan naik, lemau, dan yang paling x best cepat marah. huhu

so last week aku g gak walk in gym. bayar la RM 15. buat cardio. treadmill dan bicyle.
total cardio workout 40 min.

Puas hati. mmg badan rasa ringan dan cergas.

So berazam nak istiqamah balik bersenam.
Selain TRX (free style) aku kena maintain cardio. so aku akan gunakan balik basikal aku yang dah lama tersadai.

Dulu berhenti kayuh sebab, aku selalu sampai rumah dah malam, dan terlalu gelap untuk aku kayuh.
untuk atasi masalh ni, aku terpaksala beli aksesori basikal aku untuk tujuan keselamatan.

aku beli tail light dan torchlight dr Ali express.
Alhamdulillah, 10 hari dah sampai di meja aku.
antar dari China. cepat, sbb dia bgtau penghantaran akan ambik masa sebulan.
kalau nak beli dari Ali express, pastikan free delivery dan jangan lumpa bandingkan harga dengan kedai online tempatan.



barang di terima dengan baik

Apa lagi, aku terus try lampu ni di office.
Lampu LED di serta dengan laser line

Malamnya aku terus pasang pada pada basikal.
boleh Nampak cahaya garisan merah walaupun di tempat terang

Lampu depan pund ah siap di pasang,
masa untuk mengayuh.

Alhamdulillah, amat puas hati dengan lampu depan,
terang sangat

Aku park basikal di tempat gelap, aku tgk dr belakang.
huhu, memng gelap sangat, x Nampak basikal aku.
Dengan adanya lampu ni, insyaAllah pengguna jalan raya lain leh Nampak aku, terutamanya pemandu kereta.
bagus gak line merah tu, bagitau tu kelebaran basikal yang selamat.

Alhamdulillah, malam tu dapat aku kayuh 3 rounds. 20 min gak.
Amat puas hati. badan pun terus rasa segar.
thenbalik rumah, rehat sekejab, apstu sambung jahit. hehe
 
Sekian...

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.