Isnin, 19 September 2016

Tikus, oooo tikus

Masalah tikus kat dapur,

emmmm
baru je minggu lepas dapat tangkap seekor, kelmarin terjumpa lagi seekor kat dapur. huhu
Semalam lepas kerja, pergola mencari perangkap tikus.

pergi Giant klang, xde, hanya jual gam tikus aje.
Lepas tu, aku pergi la ke kedai DIY pula.

ada jual perangkap tikus, . murah gakla, satu erangkap tikus yang jenis kotak besi tu RM 8 lebih.
Tapi, abis... huhu
jadi terpaksala aku beli yang jenis gam.
 

kertas gam tikus. beli camni senang dari beli gam tikus.
yela, kalau gam tikus, kena cari kotak lain, sapu gam. leceh. pastu bau gam kuat.
tapi jenis ni x berbau. harga pun ok. baru rm 3 lebih. kalau kecik, RM 2.50.
 
belakang kertas gam tikus.
memang x berbau gam dia.
balik je rumah, aku terus buka kertas ni, taburkan biskut, dan letak di laluan tikus

inila hasil tangkapan pagi tadi.
Misi Berjaya.
Ambik, bungkus dalam plastic dan buang,
 
Sekian.....

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.