Isnin, 19 September 2016

Membeli pokok

Assalamualaikum,

Sempena cuti hari Malaysia, 16 September, saya mengambil kesempatan yang ada untuk membeli pokok-pokok untuk tambahkan lagi koleksi saya.

Kali ni Saya pergi ke Nurseri lain, Nurseri di sebelah highway Puncak Alam, atau highway Batu Arang.  waktu saya pergi sini ada 2 orang jaga. bukan orang tempatan.

orang pertama yang saya Tanya, semua xde. dia baru belajar bahasa melayu agaknya. tapi bila saya Tanya kawan dia, semua ada. huhu

 

Banyak saiz pasu ada dijual disini. harga pasu ni lg murah dari pasu plastic tau.
kalau saiz pasu kosong, saiz sederhana, baru RM 5.

Pemandangan di kawasan Nurseri

Pemandangan di kawasan Nurseri

Pemandangan di kawasan Nurseri.
Ada jual tanah, Baja dan racun gak.

Pokok jenis redup
 
Akhirnya saya beli gak. macam2 ada, hehe
 
yang penting pokok yang saya cari jumpa
1) Pokok kesidang (RM 10 x 3)
2) Pokok cili padi (RM 15)
3) Pokok limau purut (RM 10)
4) Pokok Pudina (RM 15)
5) pasu kecik yg cantik (RM 5)
 
Sekian...
 
 

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.