Isnin, 19 September 2016

Bertukang

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, ahad lepas, 18 September aku Berjaya memujuk diri untuk bertukang. haha
peralatan (workbench, jig saw dan sanders) masih suci lagi. dah beli 4 bulan lebih, masih belum guna. hehe

kerja pertama: potong rail langsir, guna gergaji biasa je.
 
kerja kedua, potong paip gutter

kerja ketiga, pasang paip gutter

kerja ke-empat, potong kayu untuk pokok kesidang dan buat kayu penekan
tapi, x jadi guna jigsaw, sebab mata gergaji yg diberi tu bukan untuk kayu. huhu. nanti kena g beli

Sander. bising wooo alat ni. tapi mmg licin la kayu aku.
nak tentu kan tahap kelicinan, kena main dengan gred kertas pasir tau

gosok, jangan x gosok

kayu penekan aku dah siap.
kayu penekan ni diperlukan apabila nak menjahit nanti. waktu seterika.

Sekian...


Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.