Isnin, 2 Mei 2016

Guna balik rak Lama

assalamualaikum,

kali nak kongsi projek DIY kecik aku,
Aku ada satu almari bertingkat yang dah lama. rasanya dah 15 tahun.
Almari yang dah Nampak buruk
 
papan dia pulak dari MBS. mmg senang rosak, tapi rangkat dia besi, masih kuat.
rasa sayang nak buang.
Papan dia mula rosak. tepi tu dah pecah, dan start lembut.
original laminate dia dah mengelumbung


nasib baik aku ada sticker karbon colourful untuk kereta, dapat murah waktu clearance sale. 1 m RM1. Sticker ni gam dia tahan panas dan sticker lak kalis air. Hope sesuai la dengan papan MBS tu nanti.
 
So apa yang aku dan isteri aku buat, kami balut papan ni dengan sticker tu.
Hasil setelah siap.
gambar tanpa flash

Gambar dengan flash.
Cantik kan. hehe
Jimat duit aku dari beli yang baru.
 
Sekian...

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

3 ulasan:

  1. Wow..jimat n cantik lak lepas balut almari tu

    BalasPadam
  2. Wow..jimat n cantik lak lepas balut almari tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih. nasib baik ada sticker tu. kalau x, dah berbuang dah.

      Padam

 
biz.