Isnin, 9 Mei 2016

Renovate dapur episod ke 21

Assalamualaikum,

Hari sabtu (7.5.2016) merupakan aktiviti pemasangan gril belakang rumah.
Aku dah tempah seminggu awal. tapi masih ada satu x siap lagi. besi penyedal belakang pintu.
Proses pemasangan sedang dilakukan
 
Grill belakang kena pakai sliding sebab rumah aku rendah sedikit dari jalan belakang
waktu hamper-hamper nak siap, hujan lebat tiba-tiba.
Kontraktor tu x sempat nak touch-up paint

telinga kunci yang x sempat di cat.
kontraktor ni buat sebijik apa yang aku minta.
Ada satu plate besar dan satu lagi telinga kunci dibahagian bawah.
Rumah ni pernah kena pecah masuk dulu dari depan rumah.
Polis forensic yang dating melawat rumah aku bagitau yang design grill ni yang paling selamat.

telinga bawah boleh pusing2. dan lock. hehe

nanti aku akan update lagi apabila dah siap grill proper.
 
Kos?
satu tingkap RM 100.
Sliding door: RM 200 siap ngan kunci. 3 anak kunci diberi
plate tambahan pada pintu: RM 50
Besi penyedal belakang pintu: RM 20
 
Sekian...

 

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

2 ulasan:

  1. Sya suka bca crita rnovate rumah. Blh bg contact no yg bt grill dan cabinet dapur

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sudi baca.
      ada gak yang jumpa blog ni. haha
      Khalil Puncak Alam 017-3852946 untuk buat grill
      Tapi aku xde buat Cabinet dapur.

      Padam

 
biz.