Selasa, 3 Mei 2016

Office AHA Sembilan Enterprise - episod 2

Assalamuaalikum,

ni laporan aktiviti semalam, 3/5/2016. Selepas balik kerja
Penat seh...
Selepas sampai rumah pukul 845 malam, rehat sekejab.
Then setup opis aku.

Dimulakan dengan mop lantai, yela semalamnya aku mengecat. comot abis lantai.
nasib baik biniku ada, tolong kikis cat dan mop lantai,
dapat gakla aku rehat sekejab.

then aku touch-up balik cat dinding.
Persediaan touch-up dinding
 
Dinding yang terlalu comot yang perlu di touch-up
 
 
Setelah siap touch-up, Aku mula pasang rak merangkap workstation aku.
hehe. Bajet dan jimat.
Ketinggian pertama shelf tu aku letak sama tinggi dengan ketinggian meja, dah jadi meja kerja aku.
Shelf ke dua dan ke tiga untuk barang-barang kegunaan business macam printer dll.
Shelf paling atas untuk storage yang jarang digunakan dan barang RC.
Proses pemasangan Rak workstation aku 
 

X susah pasang rak ni, cuma perlu (slot-in) masukkan besi kuning tu ke dalam lubang pada besi biru aje. Ketinggian kita sendiri yang tetapkan. 
 
Rangka dah siap dipasang dang diletak pada tempatnya.
Alhamdulillah, panjang dia just nice.
x halang suis lampu

Papan dah dimasukkan.
Aku balut siap2 papan ni dengan sticker carbon hijau.

Lam[pu yang aku pasang bawah self ke-2
Lampu ni banyak membantu.
Lampu ni kena pasang sendiri ye. DIY

lampu bila dimatikan

Pre-setup barang2 kerja aku

Pre-setup barang2 kerja aku
 
Plak khas untuk opis aku.
ada suis untuk setiap lubang. jimat ruang. beli kat DIY.
 
Sekian...

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.