Isnin, 2 Mei 2016

Office AHA Sembilan Enterprise - episod 1

Assalamualaikum,

Minggu ni cuti agak panjang, 3 hari. cuti tambahan sempena hari pekerja.
Jadi aku mengambik eksempatan ni untuk setup office aku.

30.4.2016 - Aku clearkan barang-barang di bilik stor. (Office baru aku nanti)
Barang-barang cat ready.
Thinner, scripper, small roller, normal brush
tapak cat kecik, dan topeng.
Semua beli di DIY.

berus ni beli akt hardware.
berus hijau memang bagus. senang basuh dan senang sapu waktu cat
 
01.5.2016 - Cat dinding. start dari pukul 12 mlm sampai 630 pagi.
                 - Kikis dinding setengah jam
Selepas kikis, buat mana yang termampu
 
Selepas kikis, buat mana yang termampu.
Ni merupakan kawasan yang paling kritikal, sebab selalu abash.
sebelah dinding ni bilik air
 
                    - rehat (baca komik) setengah jam
                    - sapu Primer coat satu jam
Primer coat yang digunakan.
coat ni perlukan scripper untuk sapu pada dinding.
bukannya berus cat tau
 
Primer coat description
 
Primer coat description

                    - rehat (baca komik) satu jam
                    - cat hijau cair (baki cat dari projek cat bilik depan) satu jam
                    - rehat (baca komik) setengah jam
                    - cat hijau gelap (baki cat dari projek cat bilik depan) satu jam
 
Sebelum cat
Rak stor akan dipindahkan keluar
 
Sebelum cat
 
Sebelum cat
 
gambar selepas siap cat
 
gambar selepas siap cat


Sebelum cat
 
gambar selepas siap cat
 
masking tape digunakan sebelum cat hijau pekat dan seleaps cat hijau cair.
Alhamdulillah, hasil dia Nampak kemas.

02.5.2016 - Cat siling. gunakan cat yang sama dari ruang tamu.
                   mula start cat Pukul 1125 mlm sampai 1230 tgh mlm.
Sebelum cat- Nampak comot betul

Selepas cat. Nampak kemas

Selepas cat. Nampak kemas
 
Kayu panjang digunakan untuk cat siling.
nasihat aku. Lain kali cati siling dulu sebelum cat dinding.
Kalau anda tukang cat amatur cam aku la.
Sebab abis dinding kena cat. huhu. esok nak kena touch-up balik dinding.
 
tapak cat yang kecik tu, rasa sangat mambantu, x rugi beli.
dan buat pertama kali aku mengecat pakai topeng muka.
Rasa selesa sangat waktu mengecat. sebab selesa bernafas,
Kalau x, mau je bersin memangjang.
 
Sekian

 
 
 
 

 



 

 



 



 

 

 

 

 






Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.