Rabu, 11 Mei 2016

Jalan-jalan jimat - tengok monyet tepi jalan

Assalamualaikum,

tiba-tiba aje nak kongsi benda yang aku buat bersama keluarga aku.
Sabtu lepas aku buat kelainan, aku bawa keluarga aku sarapan pagi bukan di tempat biasa.
aku bawa ke Jalan Ramlee Meru.

tempat ni dekat dengan Puncak Alam. hanya 5 minit.
sampai ke kedai tu sarapan dalam 30 min. 8.00 hingga 830.
kemudian aku bawa keluarga aku naik kereta.

dan inilah aktiviti utama aku. bawa kereta perlahan-lahan dengan harapan akan jumpa sekumpulan monyet liar. Alhamdulillah misi Berjaya.

Seronok anak-anak aku tengok telatah monyet dari dalam kereta yang ber-aircond.
jimat, x perlu beli tiket dan x perlu nak menapak.
hehe

Parking kereta di tepi jalan.
Sekumpulan monyet liar baru keluar dan menghala ke arah bertentangan dengan laluan aku

Gambar ni diambik dengan menggunakan kamera Lumix, Panasonic. 20x zoom

monyet-monyet ni baru nak turun dari kabel

Laju monyet ni lari atas kabel

usha kawan-kawan dia yang masih dalam hutan

Nampak tak di mana dia

monyet ni menunjukkan muka dia

Selamber je monyet ni naik dan turun kat tiang batu TnB

lepak atas dahan

anak monyet lepak atas pembahagi jalan
 
Sekian

Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.