Isnin, 9 Mei 2016

Renovate dapur episod 22

Assalamualaikum,

Aktiviti hari ahad, 8.5.2016,
Baru aku perasang, cerming yang dipasang tu dah siap tinted. hehe. bagus gak kontraktor aku ni. aku x minta pun.

so kalau di siang hari, orang rumah aku boleh buat kerja di dapur ngan hati yang tenang,
tapi di malam hari, kena pakai tudungla kat dapur. sebab jiran belakang boleh Nampak jelas dalam dapur.

Nampak jelas dalam rumah aku.

 
Nampak jelas dalam rumah aku.
 
Pagar sebelah rumah dah dipasang balik


 
Disebab luar boleh Nampak dalam rumah, saya kena la beli tirai.
jadi terpaksa survey beberapa kedai
tirai ni sesuai untuk dapur baruku.
ni dalam keadaan tertutup
 
tarik tali dia, tirai ni akan naik ke atas,
dan bahagian transperant akan muncul.
so ni dalam keadaan tirai terbuka.
kalau nak buka terus, tarik tali sampai abis, tirai ni akan simpan terus.
 
Ada banyak warna, biru, ungu, merah, coklat dll.
Best kan
 
harga dia satu untuk saiz tingkap aku, RM 200. dapat kurang RM 160.
kalau 2, RM 320.
 
Erm, xpela. haha. mahal sangat untuk diriku.
aku g kedai hardware, beli kain kanvass RM 4 semester. potong dan ikat pada grill gunakan kable tight.

Orang luar dah x boleh Nampak dalam dah.

Orang luar dah x boleh Nampak dalam dah.
 
Ni sementara aje tau, nnt aku kena jahit langsir sendiri. huhu.
tambah lagi satu checklist kerja aku.
 
Sekian....

 

 



 

 
 


Unknown

Author & Editor

Merupakan seorang Suami dan ayah kepada 2 orang anak lelaki dan berkerjaya sebagai design engineer. Mempunyai banyak pengalaman dalam RnD di pelbagai syarikat tetapi lain industri seperti kipas, Boiler, Incinerator, Furniture hotel 5 bintang, dan sekarang Subsea. Suka melakukan pelbagai benda tanpa menghadkan kebolehan diri. Memulakan penulisan blog adalah untuk suka-suka seperti menulis diari. Disebabkan saya berlatar belakangkan design engineer, penulisan saya agak straight to the point. xde berbunga sangat.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
biz.